2007/05/09

KEINU- HIZKUNTZA IKASLE GORREN HEZKUNTZAN

Zeinu hizkuntzak geroz eta interes handiagoa pizten hasi du haur gorren irakasleen eta familien artean, baita ikertzaile eta urritasuna ez duten pertsonetan ere. Honek oso onuragarria da eskoletan bere lekua hartzen hasi delako edo behintzat aipatzen hasi da. Badaude, heldu gorrak zeinek borrokan eta lanean diharduten zeinuen hizkuntza ofizialtzat har dezaten. Honek eztabaida bat sortzen ari du ikasle hauen hezkuntza prozesuan erabiltzeko.

Denbora askotan, uste izan da gorrek egiten zutena keinu naturalak zirela edota objektuak irudikatzen zituztela. Esku mugimendu honen atzean egitura linguistiko (morfologia, sintaxia, lexikoa...) bat dago. Zeinu hizkuntzaren egitura linguistikoaren lehenengo ikerketek Stokoe, Estatu Batuarra, 1960.urtean egin zituen. Hortik aurrera, hizkuntzalarien interesa piztu zen zenbait ikerketa eginez.
Willian C.Stoke
Zeinu hizkuntza eskuen mugimenduaren bitartez sortzen da eta begietatik barneratzen dugu. Hizkuntza honetan eskuak izango dira oinarrizko tresna. Hauez gain, besoak betetzen duten lekua, begien zein ahoaren mugimendua, eta aurpegiarekin egiten ditugun keinuak garrantzitsuak izango dira. Mugimendu guzti hauek batera erabiltzeak errazten du elementu lexiko ezberdinen erabilera aldi berean. Ahozko hizkuntzan, esatebaterako, sekuentzia lineal bat erabiltzen dugu esan nahi duguna adierazteko, elementu lexikoak bata bestearen atzetik joanez, aldiz, zeinu hizkuntzak idei ezberdinak ia aldi berean adieraztea ahalbidetzen du.
Ez dugu ahaztu behar zeinu hizkuntza haur gorraren bizitzan ezinbestekoa, beharrezkoa eta garrantzitsua dela beraien komunikazio tresna edo sistema delako.
Argazkia helbide honetan aurkituko duzue:www.nsf.gov...

No hay comentarios: