Ahozko hizkuntza komunikazio tresna baliotsua da; jaiotzetik pixkanaka garatzen eta ikasten duguna pertsonen arteko interakzioaren bitartez. Baina, haur gorren kasuan ahozko hizkuntzaren bereganatzea eta ikasketa prozesu zaila da. Bereganatze honek baldintza batzuen arabera emango da, askotan ia ezinezkoa dena.
Haur gorrak entzumena galdu dueneko momentua garrantzia izango du. Haurra entzumena galdu aurretik ahozko hizkuntza barneratua badu garapena errazagoa izango da. Aldiz, haurra jaiotzetik gorra bada ikasketa zailagoa izango da eta askotan soinuak ateratzea baino ez dute lortuko.
Ikasketa prozesu honetan haurraren testuinguruak eragina izango du. Garrantzitsua da familia jarrera ona izatea arazo honen aurrean eta gai honetan aditua den pertsona baten laguntza ezinbestekoa izango da. Gainera, ahozko hizkuntzaren ikasketarekin lehen bait lehen hastea oso onuragarria izango da haurrarentzat eta gerorako arazo asko ekiditzeko ere.
Haurraren ikasketa prozesu honetan irakaslea kontuan hartu beharrekoa:
- Gortasuna antzematen den momentutik ahozko hizkuntzaren lanketarekin hasi behar da.
- Entzumena hobetzeko teknika ezberdinak erabiltzea eta ahal bada entzumen aparaturen bat erabilitzea.
- Haurraren irakasle guztiak lan prozesuan barneratzea.
- Haurraren familiari laguntza eskaintzea eta eduki ahal dituzten zalantza guztiak argitzen laguntzea.
- Haur gorrari eta bere gurasoei heldu gor bat ezagutzeko aukera eskaintzea.
Informazio hau "La educación de los alumnos sordos hoy Perspectivas y respuestas educativas" liburutik atera dut.
Argazki hau helbide honetan aurkituko duzue:http://www.violenciaurbana.com.ar/hablarono/mainhablar.htm
No hay comentarios:
Publicar un comentario