2007/05/18

HIZKUNTZA IDATZIA

Haur gorra hizkuntza idatziarekin harremanetan jartzean oinarrizko azalpen bat eman behar diogu, esanez hizkuntza idatzia ez dela soilik objektu bat deskribatzea edota paper batean ideiaren bat adieraztea, ahozko hizkuntzaren beste adierazpide bat dela. Kontuan hartu behar dugu ahoz esaten duguna idatzi dezakegula, baita irakurri ere. Langunduko diogu umeari zentzua ematen hizkuntz idatziari. Komunikazio sistema bat gehiago da, pertsonak urrun ditugunean haien berri, hizkuntz idatziaren bitartez eduki dezakegu edo gure asmoak adierazi une jakin batean, haren erabilgarritasuna aurkitzen lagunduko diegu zenbait ariketen bitartez. Hizkuntz batetik bestera pasatzeko Vygotskik proposatutakoa jarraitu dezakegu: joku sinbilikotik irudietara pasatzea eta hortik hizkuntz idatzira.

Hizkuntz idatziaren ikaskuntzarako sortzen dugun giroa garrantzitsua izango da. Hauek dira kontuan hartu beharreko pausu batzuk:

  1. Hizkuntz idatziak dituen funtzioak haurrari erakustea: funtzio komunikatiboa, funtzio informatiboa, funtzio sortzailea...

  2. Haurrari mota desberdinetako liburu eta materialekin harremanetan jartzea.

  3. Laguntzea mota desberdinetako testuak idazten.

  4. Hizkuntz idatziaren zentzua eta erabilgarritasuna erakustea.

  5. Hizkuntz idatziak lotura edukitzea eskola eta eskolatik kanpoko bizitzarekin.


Oso garrantzitsua da haurrek ikastea komunikazio tresna ezberdinak, horregatik hizkuntz idatzian arreta jarri behar dugu.


Informazio hau betetzeko " La educación de los niños sordos hoy Perspectivas y respuestas educativas" liburuaz baliatu naiz.

1go argazkia helbide honetan aurkituko duzue:http://www.ulibarri.info/a/deo/dok/irakasle/ahoz1

2. argazkia helbide honetan aurkituko duzue:http://www.aspanovasbizkaia.org/proyectos.htm